Konto WiadomoÅ›ci branżowe

WARTA rośnie szybciej niż konkurenci

Grupa WARTA zebraÅ‚a w 2011 roku prawie 4,8 mld zÅ‚ skÅ‚adek: 2,3 mld zÅ‚ - spóÅ‚ka majÄ…tkowa i 2,5 mld zÅ‚ – spóÅ‚ka życiowa. WARTA majÄ…tkowa potwierdziÅ‚a swojÄ… mocnÄ… pozycjÄ™ rynkowÄ…, osiÄ…gajÄ…c ponad 14 proc. wzrost

Grupa WARTA zebraÅ‚a w 2011 roku prawie 4,8 mld zÅ‚ skÅ‚adek: 2,3 mld zÅ‚ – spóÅ‚ka majÄ…tkowa i 2,5 mld zÅ‚ – spóÅ‚ka życiowa. WARTA majÄ…tkowa potwierdziÅ‚a swojÄ… mocnÄ… pozycjÄ™ rynkowÄ…, osiÄ…gajÄ…c ponad 14 proc. wzrost przypisu skÅ‚adki, czyli wyższy niż szacowany na okoÅ‚o 11 proc. wzrost rynku.

Podstawowe dane:

  • +14,2% wzrost przypisu skÅ‚adki w majÄ…tkowej WARCIE
  • znaczny wzrost sprzedaży w strategicznych liniach biznesowych:
    • +16,3% w ubezpieczeniach komunikacyjnych 
    • +13,7 % w ubezpieczeniach gospodarczych
    • +13,0% w majÄ…tkowych ubezpieczeniach bancassurance
    • +11,3% w ubezpieczeniach na życie ze regularnÄ… skÅ‚adkÄ…

Ważniejsze wydarzenia:

  • Rozwój sieci sprzedaży – wzrost liczby agentów i doradców ubezpieczeniowych
  • Zmiany w likwidacji szkód – wzrost znaczenia likwidacji szkód przez telefon
  • Przychody ze sprzedaży ubezpieczenia Profit Plan oraz nowych produktów inwestycyjnych na życie przekroczyÅ‚y 1 mld zÅ‚
  • Podniesienie oceny ratingowej dla WARTY z BBB do BBB+

TUiR WARTA

WARTA osiÄ…gnęła w roku 2011 wysokÄ… dynamikÄ™ sprzedaży. Przypis skÅ‚adki brutto w wysokoÅ›ci 2,3 mld zÅ‚ jest o 14,2% wyższy, niż osiÄ…gniÄ™ty w roku poprzednim. NajwiÄ™kszy wpÅ‚yw na taki wzrost miaÅ‚y ubezpieczenia komunikacyjne (16,3%), ubezpieczenia gospodarcze (13,7%) oraz ubezpieczenia bancassurance (13,0%). 

W porównaniu do roku 2010 WARTA osiÄ…gnęła zdecydowanie lepszÄ… rentowność. Wynik techniczny WARTY, obrazujÄ…cy zysk na dziaÅ‚alnoÅ›ci ubezpieczeniowej, wyniósÅ‚ 33,5 mln zÅ‚ (wobec -146,0 mln zÅ‚ rok wczeÅ›niej). SpóÅ‚ka przez caÅ‚y rok utrzymywaÅ‚a silny wzrost sprzedaży oraz doprowadziÅ‚a do zdecydowanej poprawy przebiegów szkodowych, zwÅ‚aszcza w ubezpieczeniach motoryzacyjnych i korporacyjnych, co udaÅ‚o siÄ™ uzyskać dziÄ™ki lepszej selekcji ryzyka i segmentacji klientów. W efekcie WARTA wypracowaÅ‚a w 2011 roku 120 mln zÅ‚ zysku netto (najlepszy rezultat od 2007 roku).

Wskaźniki bezpieczeÅ„stwa finansowego WARTY tradycyjnie ksztaÅ‚tujÄ… siÄ™ na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych. Na koniec roku wskaźnik pokrycia marginesu wypÅ‚acalnoÅ›ci Å›rodkami wÅ‚asnymi w TUiR WARTA wyniósÅ‚ 285%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 121,9%.

A to już wiesz?  Polecenie zapÅ‚aty w mBanku

TUnÅ» WARTA

SpóÅ‚ka życiowa zebraÅ‚a na koniec 2011 roku 2,5 mld zÅ‚ skÅ‚adek, co jest kwotÄ… porównywalnÄ… do przypisu roku poprzedniego. Duży wpÅ‚yw na ten wynik miaÅ‚y produkty o charakterze inwestycyjnym. Towarzystwo wprowadziÅ‚o do sprzedaży w tym czasie siedem nowych tego typu ubezpieczeÅ„ – „Solidny Pakiet”, „WschodzÄ…ce PotÄ™gi”, „Tygrysy Europy”, „Liderzy Biznesu”, „Polska Dwudziestka”, „Aktywny Portfel”, „ZÅ‚oty Procent 2”  oraz kontynuowaÅ‚o sprzedaż „Profit Planu”. Przychody z ich sprzedaży przekroczyÅ‚y 1 mld zÅ‚ i byÅ‚y o 52% wyższe niż  osiÄ…gniÄ™te w roku 2010 z tej linii produktowej.

SpóÅ‚ka konsekwentnie zwiÄ™ksza przypis skÅ‚adek z ubezpieczeÅ„ z regularnÄ… skÅ‚adkÄ…. W 2011 roku wzrósÅ‚ on o 11,3% w odniesieniu do ubiegÅ‚ego roku (o 10,2% z tytuÅ‚u umów grupowych i o 16,8% z tytuÅ‚u umów indywidualnych).

WARTA życiowa wypracowaÅ‚a na koniec 2011 roku 18,8 mln zÅ‚ zysku netto. Wynik ten zostaÅ‚ osiÄ…gniÄ™ty w caÅ‚oÅ›ci na podstawowej dziaÅ‚alnoÅ›ci ubezpieczeniowej w rezultacie dobrej struktury portfela produktów i potwierdza stabilnÄ… efektywność towarzystwa.

Wynik techniczny po dwunastu miesiÄ…cach 2011 roku wyniósÅ‚ 31,4 mln zÅ‚.

SpóÅ‚ka życiowa, podobnie jak majÄ…tkowa, wykazuje bardzo dobre wskaźniki bezpieczeÅ„stwa finansowego. Na koniec 2011 r. wskaźnik pokrycia marginesu wypÅ‚acalnoÅ›ci Å›rodkami wÅ‚asnymi wyniósÅ‚ 342,1%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 118,5%.

Komentarz JarosÅ‚awa Parkota – Prezesa ZarzÄ…du TUiR i TUnÅ» WARTA

UbiegÅ‚y rok byÅ‚ dla grupy WARTA bardzo dobry. W czasach kiedy caÅ‚y Å›wiat odmienia sÅ‚owo „kryzys” przez wszystkie przypadki, my poprawiliÅ›my naszÄ… pozycjÄ™ rynkowÄ… i rentowność, a Standard&Poor’s podwyższyÅ‚ WARCIE ocenÄ™ ratingowÄ….

WedÅ‚ug naszych szacunków na koniec 2011 r. osiÄ…gnÄ™liÅ›my 9 proc. udziaÅ‚u w rynku ubezpieczeÅ„ majÄ…tkowych. To dziÄ™ki ponad 14 proc. wzrostowi przychodów ze skÅ‚adek gÅ‚ównie w kluczowych dla nas segmentach, czyli ubezpieczeniach komunikacyjnych, firm i bancassurance. Co warto podkreÅ›lić pozytywny trend wzrostu sprzedaży, utrzymuje siÄ™ już od drugiego kwartaÅ‚u 2010 r. To rzadkość na rynku, żeby przez tak dÅ‚ugi czas firma notowaÅ‚a w kolejnych kwartaÅ‚ach rosnÄ…ce dynamiki sprzedaży i to we wszystkich liniach biznesu.

A to już wiesz?  Branża drobiarska eksportuje coraz wiÄ™cej. Embargo rosyjskie nie szkodzi, bo wiÄ™kszość produkcji trafia do Europy

WiÄ™ksze przychody ze skÅ‚adek wynikajÄ… z dwóch powodów. Po pierwsze, rozwijamy sieć sprzedaży. Po drugie, caÅ‚y czas udoskonalamy narzÄ™dzia wykorzystywane przez sprzedawców. Coraz lepiej wykorzystujemy możliwoÅ›ci jakie daje nam dostÄ™p do baz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. DziÄ™ki temu możemy ukierunkować nasze dziaÅ‚ania na pozyskiwanie klientów z segmentów docelowych.

Niemal 120 mln zÅ‚ zysku, to najlepszy od 2007 r. wynik finansowy WARTY. Co ważne, zostaÅ‚ on osiÄ…gniÄ™ty mimo inwestycji w projekty zwiÄ…zane z rozwojem spóÅ‚ki oraz wydatków wymuszonych przez proces sprzedaży spóÅ‚ki np. zmian w systemach IT. Wysoki zysk to oczywiÅ›cie efekt znacznej poprawy (o prawie 180 mln zÅ‚) wyniku technicznego. Cieszy on szczególnie dlatego, że to efekt naszych dziaÅ‚aÅ„, m.in. precyzyjnego monitoringu przebiegów szkodowych, adekwatnej segmentacji klientów i kontroli kosztów, przy jednoczesnej poprawie jakoÅ›ci usÅ‚ug.

Klienci sÄ… coraz bardziej zadowoleni ze sposobu w jaki zajmujemy siÄ™ nimi po szkodzie. Już niemal co czwarta szkoda z ubezpieczeÅ„ majÄ…tkowych jest likwidowana „na telefon”. W efekcie z przeprowadzonego w ubiegÅ‚ym roku przez Pentor badania, uzyskaliÅ›my najlepszy wskaźnik osób, którzy po likwidacji szkody z AC poleciliby nasze usÅ‚ugi innym. Dodatkowo w ubiegÅ‚ym tygodniu WARTA zostaÅ‚a uznana za jednÄ… z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku w rankingu Superbrands Polska 2012.

Dużym sukcesem jest też osiÄ…gniÄ™cie porównywalnych przychodów ze skÅ‚adek przez spóÅ‚kÄ™ życiowÄ…. Niemal 2,5 mld zÅ‚ skÅ‚adek to znakomity wynik osiÄ…gniÄ™ty w warunkach restrukturyzacji portfela, polegajÄ…cej na zwiÄ™kszeniu znaczenia produktów inwestycyjnych oraz ubezpieczeÅ„ ze skÅ‚adkÄ… regularnÄ…, kosztem krótkoterminowych polis oszczÄ™dnoÅ›ciowych tzw. poliso-lokat.

Dobra ocenÄ™ kondycji spóÅ‚ki podzielajÄ… też eksperci. Standard&Poor’s zdecydowaÅ‚ siÄ™ na podniesienie nam oceny ratingowej z BBB do BBB+. Analitycy agencji docenili min. wprowadzane zmiany w spóÅ‚ce, poprawÄ™ jej rentownoÅ›ci i dobrÄ… pozycjÄ™ rynkowÄ…. Zadeklarowali też podniesienie ratingu jeÅ›li WARTA bÄ™dzie rozwijaÅ‚a siÄ™ tak dalej. WierzÄ™, że w 2012 r. damy ku temu powody.

A to już wiesz?  PrzedsiÄ™biorcy optymistyczni wobec kryzysu

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy