Platforma Mediowa Point Group partnerem strategicznym IDH

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Index Copernicus International SA (NC: INDEXCOPERNICUS, ICI) uchwaliło we wtorek zmianę nazwy firmy na IDH Spółka Akcyjna. Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM) pozostaje strategicznym partnerem IDH.

Z kolei IDH pozostaje istotnym klientem PMPG, realizując swoje kampanie reklamowe w mediach wydawanych przez jej spółki zależne, m.in. w tygodniku WPROST, dwutygodniku Bloomberg Businessweek Polska, miesięczniku FILM oraz w Machinie i w serwisach internetowych PMPG.

PMPG posiada obecnie 82 105 510 akcji ICI, które stanowią ok. 6,84 % kapitału zakładowego spółki. Przedstawicielem rekomendowanym przez PMPG w Radzie Nadzorczej ICI jest Leszek Stypułkowski. Ponadto w nowej Radzie Nadzorczej znaleźli się Rafał Abratański, Tomasz Jakubiak, Mariusz Sperczyński, Jacek Mamot, Sylwia Leśniak-Paduch.

Zmiana nazwy wymaga jeszcze rejestracji w rejestrze przedsiębiorców (KRS). Do tego czasu spółka posługuje się nazwą Index Copernicus International S.A.

Zmiana nazwy oraz zmiany w RN ICI to wynik przeprowadzonej latem fuzji ICI z Internetowym Domem Handlowym S.A. (IDH), operatorem sieci sklepów internetowych. Po połączeniu, ICI prowadzi dwie linie biznesowe – e-commerce (IDH) oraz związaną z zarządzaniem nauką (ICI).

„Szybki rozwój rynku e-commerce, którego IDH jest coraz bardziej znaczącym graczem, powinien wkrótce przynieść wzrost wartości spółki. PMPG jako strategiczny partner, a jednocześnie spółka działająca na rynku mediów, w tym również nowych mediów, zamierza być również beneficjentem tego wzrostu, zarówno z punktu widzenia czysto wymiernych wyników finansowych, jak i dostępu do najnowszych technologii i rozwiązań rozwijanych w ramach IDH” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG.

 

O Internetowym Domu Handlowym:

Internetowy Dom Handlowy S.A. powstał z przekształcenia w 2010 roku w spółkę akcyjną spółki PMA Invest Sp. z o.o. Od początku swojego istnienia zajmował się sprzedażą przez Internet różnych produktów, od książek przez płyty z filmami i muzyką aż do zabawek, kosmetyków i artykułów kolekcjonerskich, obrazów, monet zapalniczek i piór. IDH prowadzi 8 sklepów własnych i 70 sklepów partnerskich. Wśród sklepów własnych IDH są m.in. : stereo.pl, pstryk.pl, edvd.pl, ezabawki.pl, mareno.pl, sklepkolekcjonera.pl.

O Index Copernicus International:

Index Copernicus to platforma, która  gromadzi, porządkuje i ocenia zasoby naukowe. Jej wyróżnikiem jest  opracowany i opatentowany w USA wieloparametryczny system oceny potencjału naukowego poszczególnych użytkowników (Personal Impact Factor), grup badawczych, instytucji oraz  czasopism naukowych. Jednym z projektów realizowanych przez Index Copernicus International SA jest Lokalny System Index Copernicus. System pozwala na zarządzanie nauką oraz karierą naukową pracowników wyższych uczelni i jednostek badawczych.

O PMPG SA:

Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM) jest polskim holdingiem medialnym. Rozpoczęła działalność w 1997 r. Od blisko 15 lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju w obszarze mediów i marketingu, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz konsekwentnie rozszerzając zakres usług. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST, od jesieni 2011 wydaje polską edycję jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie – Bloomberg Businessweek. Ponadto w portfolio PMPG SA znajdują się magazyny „Film” i „Machina” oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Sport24.pl, BBWP.plOtotrend.pl.

 

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Źródło informacji - Newseria

Authors

Related posts

Top