Czy platformy handlowo-aukcyjne dla firm zastąpią handel tradycyjny?

Teaser

Jak w wielu dziedzinach naszego życia, również w relacjach biznesowych Internet odgrywa bardzo istotną rolę. Służy nie tylko do komunikacji z klientami - jest też platformą wymiany handlowej między firmami, miejscem poszukiwania nowych kontaktów i rynków zbytu.

Z badań GFK Polonia wynika, że tylko 16% polskich przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepów internetowych. To dużo mniej niż w krajach Europy Zachodniej.

?Wyniki badania przeprowadzonego we wrześniu 2013 na zlecenie ING Banku Śląskiego wskazują, że zdecydowana większość respondentów w dalszym ciągu częściej realizuje zakupy w Internecie prywatnie niż służbowo, jednocześnie coraz chętniej przenosi zdobyte w ten sposób doświadczenia do swojej pracy. Rośnie również grupa firm, które dostrzegają korzyści płynące z realizacji procesów zakupowych oraz sprzedaży w segmencie B2B przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi opartych o technologie internetowe? ? mówi Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Na nowo powstających platformach handlowo - aukcyjnych klienci firmowi mogą realizować aukcje internetowe i tworzyć profile wraz ze sklepami internetowymi. Rozwiązania te umożliwiają sprawdzanie wiarygodności przedsiębiorstw. Na podstawie tego, jakich mają kontrahentów, opinie, statystyki łatwiej jest powierzyć im zamówienie.

Przejrzystość i łatwość obsługi platform handlowo-aukcyjnych, a także możliwość porównywania cen sprawiają, że coraz chętniej z nich korzystamy. Możliwe, że - podobnie jak bankowość - handel tradycyjny również przeniesie się do sieci.

Źródło videoPR.pl. Dostarczył netPR.pl

Źródło informacji - Newseria

Authors
Top