Wiadomości branżowe

Groupon Starter: Razem możemy więcej!

Teaser

Groupon (NASDAQ: GRPN), lider rynku ofert lokalnych, uruchomił platformę Groupon Starterdzięki której Polacy zyskali nowe miejsce na tworzenie i promocję inicjatyw wnoszących nową jakość w życie lokalnych społeczności. Głównym celem projektu ? działającego pod hasłem ?Razem możemy więcej!? ? jest wyłonienie najciekawszych i najbardziej wartościowych przedsięwzięć, które następnie zostaną sfinansowane przez Groupon.

Do 25 sierpnia mieszkańcy Krakowa, Poznania, Łodzi, Aglomeracji Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot), Warszawy oraz Wrocławia mogą zgłaszać pomysły na lokalne inicjatywy społeczne. Autorzy projektów, które wzbudzą największe zainteresowanie i zdobędą najwięcej głosów poparcia, otrzymają od Groupon granty w wysokości 10 tysięcy złotych na ich realizację. W ten sposób Groupon chce aktywizować lokalne społeczności i pokazać im, że nawet dzięki małym przedsięwzięciom, realizowanym wspólnie z innymi, mogą dokonać pozytywnych zmian w swoim mieście, dzielnicy czy osiedlu. 

Dodatkowo, uczestnicy projektu mogą zgłaszać własne pomysły na nowe, oryginalne oferty lokalne, których do tej pory nie były dostępne w ich mieście. W otwartym głosowaniu wybranych zostanie sześć najciekawszych propozycji, które zostaną włączone do portfolio ofert Groupon, a ich pomysłodawcy będą mogli bezpłatnie z nich skorzystać.

– Groupon zbudowany został na przekonaniu, że razem możemy osiągnąć więcej. Dzięki zbiorowej mocy konsumentów uzyskujemy najlepsze oferty na usługi, produkty i hotele, a przedsiębiorcy otrzymują dodatkową szansę na rozwój rynkowy. Nasz serwis z powodzeniem wykorzystywany jest także przez organizacje społeczne do niesienia pomocy najbardziej potrzebującym ? powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska. – Uruchamiając platformę Groupon Starter, oddajemy w ręce lokalnych społeczności nowatorskie i wszechstronne narzędzie, poprzez które chcemy wesprzeć ich integrację oraz pomóc w podejmowaniu realnych działań, których efektem ma być pozytywna zmianę w najbliższym otoczeniu.

Raport z badania Zaangażowanie społeczne Polaków, przygotowanego przez TNS dla Groupon Polska wskazuje, że Polacy doceniają potencjał wspólnego działania, zwłaszcza na poziomie lokalnym ? swojego miasta, dzielnicy czy osiedla. Aż 80 proc. badanych wierzy, że problemy swojego otoczenia łatwiej rozwiązywać w grupie niż w pojedynkę, a 70 proc. spotkało się w swojej najbliższej okolicy z przykładami inicjatyw, w których zwykli ludzie lub organizacje pozarządowe starali się rozwiązać lub zwrócić uwagę na jakiś problem. Środkiem komunikacji, który w opinii aż 84 proc. respondentów najbardziej ułatwia angażowanie się w różnorodne inicjatywy jest Internetu. Pozwala on w prosty sposób pozwala łączyć grupy osób, wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei.

– Ludzie z natury są istotami społecznymi, a grupa do której przynależą lub do której aspirują mówi o nich wiele jako o jednostkach. Od dzieciństwa, aż po starość, większość z nas marzy o tym, żeby należeć do jakieś grupy, być jej członkiem. To daje nam poczucie bezpieczeństwa, pozwala na realizację marzeń, jest źródłem radości. Będąc w grupie, wchodząc w interakcje z innymi, uczymy się samych siebie, dowiadujemy się jakimi ludźmi jesteśmy i na co nas stać. Grupa to nasze społeczne lustro, w którym przeglądamy się na co dzień ? komentuje wyniki badania Tomasz Sobierajski, doktor socjologii z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. – Warto dodać iż obecnie jesteśmy świadkami i uczestnikami zmiany definicji wspólnot, w których żyjemy. Internet stał się jednym z najważniejszych miejsc, w którym powstają grupy wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei.

Przy ogromnym optymizmie wobec działań zespołowych rysuje się też bariera ? 70 proc. uczestników badania zrealizowanego przez TNS wskazuje na niedostatek rodzaju przestrzeni i rozwiązań, które w prosty sposób pozowałaby na realne zaangażowanie się w rozwiązanie ważnych dla nich spraw. Dodatkowo, co czwarty uczestnik badania nie wie, jak i z kim mógłby współpracować. Projekt Groupon Starter jest więc zdecydowaną odpowiedzią na oczekiwania Polaków i stwarza możliwość zagospodarowania oraz dobrego spożytkowania potencjału drzemiącego w lokalnych społecznościach.

O konkursie inicjatyw Groupon Starter

Konkurs inicjatyw Groupon Starter składa się z dwóch zasadniczych części ? konkursu inicjatyw społecznych oraz konkursu najciekawszych pomysłów na oferty lokalne. Mieszkańcy Krakowa, Poznania, Łodzi, Aglomeracji Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot), Warszawy i Wrocławia mogą na stronie Groupon Starter złożyć aplikację, która w pierwszym etapie konkursu zostanie oceniona przez jury, zaś w drugim II etapie zakwalifikowane inicjatywy oddane zostaną pod otwarte głosowanie. Sześć projektów, które zdobędą najwięcej głosów poparcia, otrzyma granty w wysokości 10 tysięcy złotych na ich realizację, zaś pomysłodawcy najwyżej ocenionych propozycji ofert jako pierwsi będą mogli z nich bezpłatnie skorzystać.

Etapy konkursu inicjatyw Groupon Starter

  • ETAP I: od 5 sierpnia do 25 sierpnia 2013 – przyjmowanie i akceptacja zgłaszanych projektów w części ?Inicjatywa? oraz pomysłów na oferty lokalne w części ?Oferta?.
  • ETAP II: od 2 września do 15 września 2013 – otwarte głosowanie nad wybranymi projektami i propozycjami ofert lokalnych.
  • ETAP III: od 23 września do 7 listopada 2013 – wyłonienie zwycięzców oraz realizacja zgłoszonych przez nich projektów.

Więcej informacji o projekcie Groupon Starter pod adresem: starter.groupon.pl

Informacja o Groupon

Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, ułatwiającym klientom na całym świecie dostęp do najlepszych usług i produktów w bezkonkurencyjnych cenach. Groupon wnosi nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi i produkty w 48 krajach na całym świecie w trzech kluczowych kanałach: Groupon Local, Groupon Travel oraz Groupon Shopping.

Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę Groupon Works.

Źródło Groupon. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy