Wiadomości branżowe

Europejczycy tego lata mówią gotówce NIE

Europejczycy tego lata mówią gotówce NIE
Najnowsze badania MasterCard pokazują, że Europejczycy cenią sobie wygodę płatności bezgotówkowych podczas wakacji. Analiza wskazuje, że aż 91% badanych Europejczyków ma przy sobie kartę na wakacjach, w porównaniu z 60% respondentów, którzy korzystają z tej formy płatności w innych okresach. Badania informują także, że 53% ankietowanych chciałoby częściej móc płacić kartą podczas wakacyjnego wypoczynku. Głównymi powodami, dla których Europejczycy preferują płatności kartą są: wygoda (65%), obawa, że gotówka może zostać skradziona (41%), bezpieczeństwo (38%), brak wystarczającej ilości gotówki w portfelu (37%), szybkość (34%) oraz dokładniejsze śledzenie wydatków (30%). Dodatkowo, 44% Europejczyków jest przekonanych, że ze względu na tempo rozwoju innowacji, gotówka niedługo pozostanie reliktem przeszłości. Zdumiewające jest to, że 50% konsumentów w Europie wierzy, iż gotówka jest najtańszą formą płatności. W rzeczywistości każda osoba płaci (zwykle nie zdając sobie z tego sprawy) za przetwarzanie, obieg i ochronę twardej

Teaser

Najnowsze badania MasterCard pokazują, że Europejczycy cenią sobie wygodę płatności bezgotówkowych podczas wakacji. Analiza wskazuje, że aż 91% badanych Europejczyków ma przy sobie kartę na wakacjach, w porównaniu z 60% respondentów, którzy korzystają z tej formy płatności w innych okresach. Badania informują także, że 53% ankietowanych chciałoby częściej móc płacić kartą podczas wakacyjnego wypoczynku.

 

Głównymi powodami, dla których Europejczycy preferują płatności kartą są: wygoda (65%), obawa, że gotówka może zostać skradziona (41%), bezpieczeństwo (38%), brak wystarczającej ilości gotówki w portfelu (37%), szybkość (34%) oraz dokładniejsze śledzenie wydatków (30%). Dodatkowo, 44% Europejczyków jest przekonanych, że ze względu na tempo rozwoju innowacji, gotówka niedługo pozostanie reliktem przeszłości. Zdumiewające jest to, że 50% konsumentów w Europie wierzy, iż gotówka jest najtańszą formą płatności. W rzeczywistości każda osoba płaci (zwykle nie zdając sobie z tego sprawy) za przetwarzanie, obieg i ochronę twardej waluty. Dla przykładu, każdego Niemca rocznie obieg gotówkowy kosztuje 150 Euro[1].

Europejczycy na wakacjach niezwykle cenią szybkie i wygodne rozwiązania: 51% badanych wczasowiczów uważa, że szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu. Mógłby być on spożytkowany na plaży lub w innym ciekawym miejscu. 29% turystów zwykle czuje się zagubionych, gdy otrzymują informację o niemożności zapłaty kartą. Jednakże nie w każdej sytuacji, są pewne wydatki, za które mieszkańcy starego kontynentu niechętnie płacą kartą. Drobne zakupy zwykle opłacane są gotówką. Płacimy w ten sposób również za pocztówki (85%), lody i przekąski (84%), napiwki dla kelnerów (83%), taksówki (77%) czy pamiątki (61%).

Według Jennifer Rademaker, dyrektor działu Head of Core Products Europe w MasterCard ?Bezgotówkowy styl życia staje się łatwiejszy każdego dnia. Europejscy konsumenci jasno dostrzegają zalety elektronicznych płatności podczas wakacji i w konsekwencji, coraz częściej chcą z nich korzystać. Z tych powodów zdecydowaliśmy się rozwinąć europejską kampanię społeczno-kulturalną NoCash Summer. W całej Europie pionierzy NoCash zostaną poddani wyzwaniu. Mają używać gotówki jak najrzadziej, płacąc kartą nawet za najmniejsze zakupy. Podczas następnych kilku tygodni, na naszym nowym blogu Tumblr: http://aworldbeyondcash.tumblr.com/ będą dzielić się zdjęciami, filmami i wiadomościami o rzeczywistości i korzyściach świata bezgotówkowego. Nie mamy wątpliwości, że będzie to dobra zabawa, otwierająca wszystkim oczy na zmianę form płatności.?

A to już wiesz?  4 miliony z Unii na innowację uzdrowisk z Polski Wschodniej

O akcji NoCash Summer

 

NoCash Summer, jest wyjątkowym, paneuropejskim eksperymentem społecznym, stawiającym konsumentom  za wyzwanie codzienne życie bez gotówki oraz  śledzenie swoich zwyczajów związanych z wydatkami. O doświadczeniach przeżytych podczas realizacji postawionego celu uczestnicy będą dzielili się ze społecznością, w formie multimedialnych publikacji. Ich historie ukażą rzeczywistość związaną z życiem bez gotówki i podkreślą korzyści takiego rozwiązania.

Kampania NoCash Summer została stworzona, aby zgłębić specyfikę społeczeństwa bezgotówkowego. MasterCard odgrywa tutaj społeczną, edukacyjną, kulturalną i rozrywkową rolę w drodze ku bezgotówkowej przyszłości. Razem z kampanią, MasterCard Europe startuje profil Tumblr ?A World Beyond Cash?, na którym przez następne miesiące prowadzona będzie kampania NoCash Summer, wraz z innymi, innowacyjnymi rozwiązaniami.

 

O rezultatach badania MasterCard

 

Raport prezentuje sondaż online. Pytania zadano 3310 respondentom (w wieku powyżej 18 lat) w  8 europejskich państwach tj.: Hiszpania, Włochy, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Polska, Ukraina. Wszyscy respondenci w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej dwudniowe wakacje. Każda z przebadanych osób posiadała kartę płatniczą i/lub kredytową. Sondaż przeprowadzono pomiędzy 29 maja a 4 czerwca 2013 roku.

 

Kraj

Odsetek europejskich konsumentów, którzy chcieliby płacić kartą częściej

Ukraina

70%

Polska

66%

Francja

59%

Hiszpania

56%

Średnia (Europa)

53%

Włochy

52%

UK

43%

Niemcy

42%

Szwecja

40%

 

Kraj

Odsetek europejskich konsumentów, którzy uważają, że szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu, który mogliby spożytkować ciesząc się urokami miasta lub odpoczywając na plaży

Ukraina

69%

Polska

64%

Hiszpania

55%

Średnia (Europa)

51%

Francja

50%

Włochy

47%

Niemcy

46%

UK

43%

Szwecja

36%

 

 

 

 

Kraj

Odsetek europejskich konsumentów, którzy są przekonani, że w związku ze stale pojawiającymi się innowacjami technologicznymi, gotówka stanie się reliktem przeszłości

Ukraina

57%

Polska

54%

Hiszpania

52%

Średnia (Europa)

45%

Francja

44%

Włochy

40%

Niemcy

38%

UK

34%

Szwecja

31%

A to już wiesz?  MultiBank - interaktywne badania maksymalnego dziennego limity wypłat dla studenckiej karty Visa Electron.

 

 

 

 

 

 

O MasterCard Worldwide:

 

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.

Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Conversations Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn.



[1] Źródło: Prof. Jens Kleine, Steinbis University.

 

Źródło MasterCard. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy