Wiadomości branżowe

Allegro.pl ma już 6 lat

Lider na polskim rynku e-commerce obchodzi właśnie swoje szóste urodziny. Serwis z początku traktowany jako hobbystyczny rynek zbytu dla używanych i niepotrzebnych przedmiotów, stał się źródłem dochodów i pracy dla milionów Polaków. Ci, którzy nie wierzyli z początku w sukces przedsięwzięcia, dziś chwytają się za głowę widząc wyniki poznańskiej firmy.

Historia Allegro.pl rozpoczęła się w pewien grudniowy piątek 1999 roku. Trzech zapaleńców z Poznania, z charyzmatycznym Holendrem na czele uruchomiła mały portal aukcyjny. Nazwali go Allegro, bo chcieli kojarzyć się z szybkością działania. Wówczas większość osób traktowała serwis jako hobby, a Użytkownicy podchodzili do niego z dystansem. Konkurencja była też olbrzymia. Użytkownicy Allegro, zaczęli jednak lawinowo rejestrować się i tak jest do dziś. Co się zmieniło przez te pięć lat? – Bardzo wiele – tłumaczy Artur Brzęczkowski, szef działu marketingu – Na początku Allegro było małą, zajmującą piwnicę bez okien, poznańską firmą. Po roku działania przenieśliśmy się do dwupokojowego mieszkania. Dziś to profesjonalne przedsiębiorstwo z branży IT zatrudniające ponad 100 pracowników.– dodaje.
Mimo, że serwis nie był w tym czasie intensywnie reklamowany, informacja o powstaniu pierwszego, polskiego serwisu aukcyjnego trafiała do przyszłych użytkowników- najczęściej pocztą pantoflową. Pierwszym sprzedanym przedmiotem była kamera internetowa za 320 zł. W ciągu 6 lat serwis zmienił się diametralnie. Począwszy do wyglądu strony głównej po szereg narzędzi wspomagających sprzedaż, marketing, bezpieczeństwo czy formy płatności.

Niewiarygodne są jednak wyniki jakie osiąga Allegro.pl. W pierwszych tygodniach po starcie przedmiotów było zaledwie kilkaset, wkrótce potem już kilka tysięcy. I liczba ta ciągle szła w górę. Dziś można wybierać spośród 1,2 mln dostępnych ofert sprzedaży, liczba Użytkowników zbliża się do 4 milionów, a codziennie rejestruje się ponad 5 tysięcy nowych osób. 2005 rok to jednak rok rekordów. 4 grudnia (niedziela) za pośrednictwem serwisu sprzedało się 123 tys przedmiotów wartych 7 mln zł. Tydzień później również w niedzielę padł 6- letni rekord dziennych rejestracji. Nowe konta założyło 6 tys Polaków.W roku 2004 serwis osiągnął obrót przekraczający 831 mln zł. Ten rok wg. prognoz zakończy obrotem na poziomie 1,5 mld zł. To jednak nie jedyne różnice między Allegro dziś, a w początkach swego istnienia. Większość Użytkowników, którzy korzystali w tym czasie z serwisu, traktowali to przedsięwzięcie jako hobby. Teraz, dla coraz większej grupy Allegrowiczów, traktujących sprzedaż bardzo poważnie, handlowanie w serwisie staje się pracą ?na etat?, dzięki której udaje sie nierzadko utrzymać siebie i swoją rodzinę!

W swych początkach serwis udostępniał tylko jeden sposób sprzedaży – aukcję. Teraz licytacje to jeden z kilku formatów, a większość obrotów generuje sprzedaż “po stałej cenie” (Kup Teraz). W 1999 roku była też tylko jedna kafejka – wyglądała niemal dokładnie tak samo jak dzisiejsza stara kafejka i miała zaledwie kilku, kilkunastu stałych bywalców. Dziś Allegro ma kilkanaście forów dyskusyjnych, na których co tydzień pojawia się ponad 20,000 wypowiedzi, umieszczanych przez kilka tysięcy osób.

Allegro.pl jest jedynym internetowym partnerem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Od 2 grudnia pod adresem http://aukcje.wosp.org.pl/ można wystawiać przedmioty z których dochód ze sprzedaży zasili konto XIV Finału.Wśród tegorocznych ciekawostek, można licytować gitarę Carlosa Santany z podpisem artysty,

Źródło Grupa Allegro Sp. z o. o.. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts