Wiadomości branżowe

Fenomen mBanku

Na rachunkach Klientów mBanku jest już ponad miliard złotych. Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, detaliczną część BRE Banku SA, przekroczyła jednocześnie 175 tys.

mBank – pierwszy wirtualny bank w Polsce, rozpoczął działalność 26 listopada 2000 r. – po niespełna 100 dniach prac nad projektem. W mBanku zostały zastosowane najbardziej innowacyjne technologie bankowe i telekomunikacyjne. Wprowadzony model biznesowy zrewolucjonizował bankowość elektroniczną i na trwałe zmienił rynek polskiej bankowości detalicznej. BRE Bank SA, znany dotychczas z wybitnych osiągnięć w dziedzinie bankowości korporacyjnej (kilkakrotnie wybierany przez „Gazetę Bankową” – Najlepszym Bankiem w Polsce, uzyskał również tytuł Najlepszego Banku Dekady Lat Dziewięćdziesiątych, kilkakrotnie wyróżniony tytułem Best Domestic Bank in Poland – przyznawanym przez miesięcznik „Euromoney”) wszedł przebojem na rynek bankowości detalicznej. Sukces mBanku jest dowodem na to, że w oparciu o umiejętnie dobrany, profesjonalny zespół młodych, niezwykle zaangażowanych ludzi, można urzeczywistnić w Polsce wizję banku detalicznego przyszłości. W okresie minionego roku liczba rachunków elektronicznych wzrosła w Polsce blisko dziesięciokrotnie, a mBank rozpoczynając działalność od podstaw zdobył pozycję lidera osiągając ponad 30% udział w rynku. Liczba banków oferujących dostęp za pośrednictwem internetu wzrosła w tym samym czasie ponad dwukrotnie.

Koncentracja na potrzebach Klientów jest kluczowym elementem modelu biznesowego mBanku, zapewniając, że Klient otrzymuje wartości istotne w nowoczesnym świecie: wolność, niezależność, wygodę i maksimum korzyści. Produkty i usługi mBanku ułatwiają życie codzienne Klientów oraz umożliwiają realizację indywidualnych planów. mBank proponuje bankowość detaliczną opartą na prostych i przejrzystych zasadach. Naczelną zasadą działalności mBanku jest dostarczanie podstawowych produktów i usług finansowych, których Klienci rzeczywiście potrzebują. Dzięki temu stało się możliwe pozyskanie tak licznej rzeszy Klientów. Mogą Oni oczekiwać, że mBank:

– oferuje wyjątkowo wysokie oprocentowanie oszczędności na rachunku eMAX,

– zapewnia niezwykle konkurencyjne warunki oprocentowania dla środków zgromadzonych na rachunku eKONTO. Stopa procentowa rachunku bieżącego eKONTO, w dalszym ciągu, jest ponad dwukrotnie wyższa niż w bankach tradycyjnych – pomimo, że poziom stóp znacznie spadł w minionym roku,

– nie pobiera opłat za prowadzenie rachunków, ani za wypłaty gotówki z wybranej sieci bankomatów,

– wydaje bezpłatnie podstawowe karty płatnicze VISA Electron,

– stosuje czytelny system prowizji i opłat,

– jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca w Polsce i na świecie.

Według biznes planu mBank miał osiągnąć liczbę 100-150 tys. rachunków do końca 2001 r. Obecnie Klienci założyli ponad 175 tys. rachunków. Tak więc nawet najbardziej optymistyczne założenia zostały zdecydowanie przekroczone.

Sukces ten był możliwy przede wszystkim dzięki konsekwentnemu rozwijaniu i dostosowywaniu oferty mBanku do potrzeb Klientów. Od początku działalności mBank oferuje dwa nowoczesne produkty: eKONTO – konto osobiste oraz eMAX – rachunek oszczędnościowy na żądanie. Od tradycyjnych rachunków różnią się one przede wszystkim znacznie wyższym oprocentowaniem, 24 godzinnym dostępem z dowolnego miejsca na świecie za pomocą nowoczesnych kanałów komunikacji (Internet, telefon, WAP, SMS) oraz bezpłatną kartą płatniczą VISA Electron. Poza tym różnica polega na prostych zasadach funkcjonowania oraz braku większości opłat i prowizji. W miarę rozwoju, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, mBank wprowadzał kolejne produkty: eMAX Lokatę – lokatę długoterminową z konkurencyjnym oprocentowaniem w porównaniu do depozytów terminowych innych banków (od 11,6% do 12,3%); eKARTĘ – wirtualną kartę płatniczą VISA przeznaczoną do bezpiecznych transakcji internetowych. Propozycją skierowaną do młodzieży jest izzyBank, w którym każdy młody człowiek (od trzynastego roku życia) może posiadać własne izzyKONTO – wyjątkowy rachunek bieżący dla nastolatków z czarną karta VISA Electron o młodzieżowej stylistyce. W najbliższym czasie mBank zaproponuje Klientom kredyt odnawialny w rachunku.

W pierwszym miesiącu działalności w mBanku otworzyło rachunki ponad 15 tysięcy osób, co oznaczało zdobycie 20% udziału w rynku! W lutym obsada mLinii została zwiększona dwukrotnie a przepustowość łączy internetowych aż czterokrotnie. Zainteresowanie nie słabło. W kwietniu procentowało już 50 tys. rachunków eMAX i eKONTO. Kiedy po kilku miesiącach na rynku pojawiła się konkurencja kolejnych banków elektronicznych, tempo wzrostu liczby Klientów uległo przyspieszeniu, bowiem już nie w pojedynkę mBank buduje rynek bankowości elektronicznej i edukuje Klientów. W sierpniu mBank zdobył pozycję lidera pod względem liczby rachunków i liczby Klientów w rankingu banków elektronicznych.

Pierwsze 100 mln zł depozytów wpłynęło do mBanku w ciągu 62 dni, następne już tylko w ciągu 33 dni, kolejne zgromadzone zostały w 22 dni, a rekordowy przyrost o 100 mln nastąpił w ciągu zaledwie 9 dni lipca. Obecnie w mBanku jest już ponad 1 mld zgromadzonych depozytów, które pracują na najwyższym poziomie oprocentowania z korzyścią dla naszych Klientów.

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts